Mila en Odette

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets voor mezelf naaide. Met het uitkomen van het boek 200 shirts had ik me voorgenomen om maandelijks 1 kledingstuk voor mezelf te maken. Dat lukt me wel, maar aangezien ik er een bloedhekel aan heb om op foto's te staan, geraken die kledingstukken gewoonweg niet op de blog.
Deze keer heb ik mijn Nikon in mijn man z'n handen geduwd en hem de opdracht gegeven om foto's van mijn laatste nieuwe shirts te maken.

De eerste is een nieuwe Mila. Ik tekende het patroon een maatje kleiner omdat ik hier aan de slag ging met een prachtig tricootje van Art Gallery. Ik hou van die tricots omdat ze zoooooooooo zacht zijn.
Ik maakte de versie met pofmouwtjes ofte Mila Bi Mu.



Het tweede shirt is de Odette uit de laatste LMV. Opnieuw koos ik voor - hoe kan het ook anders - een stofje van Art Gallery.
Leuk patroon, zit snel in elkaar ... er volgen er nog. Het enige dat ik veranderde aan het patroon is dat ik het wat langer maakte. En ik naaide een zoom van 3 cm.


Stoffen:
Aquarelle Study -- Art Gallery -- De stoffengalerij
Deer Deer teal -- Art Gallery -- De Stoffengalerij
Patronen:
Mila Bi Mu -- 200 Shirts
Odette -- La Maison Victor mei/juni 2017

Reacties

  1. Beiden zijn heel erg mooi! En herkenbaar, ik maak af en toe (het zou wat vaker mogen) iets voor mezelf, maar dat dan ook op foto krijgen is een uitdaging.
    Leuk om te lezen dat je de patronen uit 200 shirts ook met tricot kan maken. Dat boek heb ik al een tijdje liggen maar nog niets uit gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, ik vind vooral de eerste je erg goed staan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie

200 Shirts - het patroontesten