1 goede reden om een nieuw carnaval kostuum te maken

Het is carnaval. Dus mochten de kinderen gisteren verkleed naar school.
Ik had me voorgenomen om geen nieuwe kledij te maken. Vorig jaar had ik voor mijn 2 oudste bengels prachtige kostuums gemaakt. Dit jaar mochten ze wisselen. Dat was mijn plan.

Bengel A was direct akkoord met mijn plan. Vorig jaar was Bengel J ridder. Dit jaar zou hij als ridder verkleed naar school gaan.

Bengel J daarentegen ging niet mee in mama's plan.
'Mama, ik wil Batman zijn'.
'Ja begot.'
'Toeeeeeeeeeeeee.' En dan kijkt hij je aan met die donkerbruine kijkers van hem, waardoor mijn hart smelt.
'Oke, ik ga kijken of ik genoeg zwarte stof liggen heb om een Batmancape te naaien. Maar als ik er geen genoeg heb, dan ga je als piraat.'
'Oke, mama.'

(O ja, die smekende blik is DE reden om rap rap rap eens een nieuw kostuum in elkaar te naaien).

Zo gezegd, zo gedaan. En wat een geluk. Er was voldoende zwarte stof voorradig.
Na het googelen van een batmancape kon ik beginnen tekenen.
De cape kreeg een naad middenachter, want de stof was niet lang genoeg om een cape uit één deel te tekenen. Maar door die naad te verwerken als een jeansnaad, valt die bijna niet op. Het patroon van de kap haalde ik uit de Ottobre (luiheid). Ik nam het patroon van een maatje 122 over, naaide er 2 oren aan en het maskertje en naaide die dan vervolgens aan de cape. En natuurlijk mocht het logo van Batman niet ontbreken. Voor de gele stof moesten we toch eerst een bezoekje brengen aan de Veritas.

En als kers op de taart, nu ik toch bezig ben met Batman, maakte ik nog een grijs t-shirt met het logo van Batman. Dat t-shirt is deels zichtbaar op de foto's.

Bengel A had geen zin in een fotoshoot als ridder. Daarom krijgt u hieronder dus enkel Batmanfoto's. Bengel J is heel tevreden met het resultaat. En daar doen we het voor.









Zwarte stoffen: uit de voorraadkast
Gele katoen: Veritas
Vlieseline vliesofix: Veritas


Bedankt voor het bezoekje.


Liefs,
Sabrina

Reacties

  1. knap gedaan van de mama
    en hihi, die sloefjes op de foto, zo schattig onder die stoere cape :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooooo cool!!! En dan ineens zo schattig met die sloefkes eronder, die vielen mij ook op, ik zie dat Davina ze ook al zo schattig vindt :D

    Die kindjes weten toch hoe ze ons mama's zo ver kunnen krijgen he ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Tibo - Het gratis patroon

Bloome Sweater

Wat je nu echt moet weten over flexfolie